domenica 27 settembre 2015

câteva reguli pentru a menține copilul sănătos .





Ca orice mamica, incerc sa tin copiii mei cit mai departe de expuneri nedorite la virusi si microbi. Sigur este imposibil sa-l protejezi de toate! si oricum copiii se mai si imbolnavesc din cind in cind :(, dar , respectind citeva reguli de baza, ne usuram viata si noua , si copiilor nostri.
1.Sterilizez.cum fac eu, am scris aici!
2. Tai unghiile. 
3. Curat nasucul . Acum e mare si rar folosesc aspiratorul nazal, dar spal nasucul cu apa de mare in fiecare seara. Cind era mai mica, ii curatam nasul de 2-3 ori pe zi.
4.NU PERMIT NIMANUI sa-mi pupe copilul pe buze! Stiu, e nevoie de putere de caracter si multa rabdare. toti , ce fac ce dreg, si tot la gurita se izghesc !!! strigati daca trebuie, e mai importanta sanatatea copilului decit frica ca nu veti fi inteles.
5. Absolut toti oaspetii se descalta! Cine traieste in Italia, sau in orice alta tara peste hotare, o sa ma inteleaga. Sa deprinzi un italian sa se descalte, e greu, dar am reusit. Cind cu binisorul, cind , nu chiar...
6. Umezesc nasucul cu putina apa de mare inainte de a iesi din casa. virusii nu se lipesc de copil cind are nasucul umed (  nu sunt medic, asa mi-au lamurit si mie).
7. Oxolina. in perioada cind se incep virozele, nu ies din casa fara sa-i ung nasucul. Sveta e mare, dar stie regula, inainte sa iasa - oxolina la nas :)
8. Aerisesc casa. n-are importanta, vara, iarna, casa se aeriseste. Eu nu fac asta cind sintem acasa, dar deschid ferestrele cind iesim la plimbare.
9. Ii dau zilnic apa cu miere. Dar asta am inceput sa fac dupa ce a implinit un anisor. si sigur mai intii am controlat sa nu faca alergie. Noaptea in loc de ceai, ii dau apa cu miere, jumatate de lingurita de miere la 150ml de apa fiarta.
10. Intotdeauna am cu mine servetele umede si dezinfectant de miini. Stiu, acum multi sint contrari servetelelor umede, dar cu fita mea, nu exista alta iesire din situatie. Noi cind iesim la plimbare trebuie sa atingem tot!

cam asa
 sau asa
 Si nu ne pasa noua ca sintem imbracate elegant :)
 Noi suntem moral obligate sa ne jucam cu pietricele :)

si sa controlam daca taticul a sters colbul in masina :)


Sanatate tuturor, si celor mari si celor mici. Bucurati-va de viata dragii mei, e doar una!