lunedì 21 settembre 2015

Mintea copiilor! inteleg sau nu!? Sau cum trebuie sa ne comportam cind in preajma sint copii!





Daunazi am visat urit, si cred ca am si strigat prin somn. :( M-a trezit fita mea micuta, clatinindu-ma usor, cind a vazut ca am deschis ochii, ma cuprins si ma pupacit un pic, intre timp netezindu-ma si spunind dulce , mama, mama...
cind am netezit-o si eu, s-a intors cu spatele si a adormit inapoi.
 Un copil de nici 16 luni!
Noi , parintii sintem increzuti, fiind copiii mici, ei nu inteleg. ei bine, gresim ! si gresim tare! Inteleg ei tot. Si plus asimileaza si repeta absolut tot ce facem noi.
De ce ma linistit cind visam rau? fiindca asa fac si eu, cind plinge , o cuprind si zic "mamica e cu tine", cind o doare, o sarut , cind se paleste o jelesc.... de fapt cred cum orice alta mama :)
Am observat nu demult, cum fita umbla din urma mea si ocaraste :), ridica o minuta in sus, intinde degetelul si .... hai sa bolboroseasca :). Eu cite-odata o mai pun la punct pe Svetulea :), ei fitca asta mititica vine si ea din urma si ma sustine :)
Ca si in orice familie, mai avem si noi neintelegerile noastre cu Marcel, care uneori trec in cearta. Ne linistim imediat cind vedem cum reactioneaza Andreusca.
Noi cind ne certam nu numai o stresam, dar si o facem sa aleaga! Sa aleaga intre mine si Marcel! cui sa-i tie partea, de obicei, se catara pe mine ca o maimutica, si-l impinge pe Marcel. Nu ma mindresc cu asta! Ma topesc de duiosie si gindul ca ma iubeste, dar in acelas timp, nu vreau sa se formeze distanta intre fiica si tata!
Acum, ne staruim sa hotarim toate neintelegerile prin discutie, sau si mai bine, lasam sa se calmeze apele, si numai dupa incercam sa gasim o solutie.Cite-odata incercam sa glumim , si sa facem haz de necaz. Chiar acum! Marcel ma tot ia peste picior si zice ca "am ace la fund :)" (asta pentru ca cu ochii! clar l-am facut sa inteleaga sa fiu lasata in pace pe vre-o jumatate de ora, cit scriu blogul). Dar e tot in un mod hazliu si fara stres! Principalul spre ce trebuie sa tindem in familie! " NO STRESS"!
Un lucru e cert! trebuie sa fim foarte atenti ce si cum spunem cind se afla micutii de fata.
Noi, ne-am certat, si-am uitat! copilul insa cu parere de rau ramine stresat. Acelas lucru e actual si pentru copiii mai mari! Credeti ca ei nu sufera?!
Ba da! si inca foarte tare. Doar noi cind ne certam, ii dam copilului nostru un motiv de a fi nesigur pentru ziua de miine. Nu glumesc. Noi stim ca certindu-ne , ne-am descarcat nervii, ne-am pupat :), si-am uitat! Copiii insa privesc la toate astea in un alt mod. se incep gindurile si frica ca parintii vor divorta, automat se pune iarasi gindul de a alege  cui sa-i tina partea. E un stres enorm pentru copii, o povara prea grea pentru umerasii lor fragil, emotii prea puternice pentru mintea lor ! Fiti atenti!
Gospodina mamei imi aduce pantofii , sa iesim la plimbare :)
 in proces :)
 fetele mamei!!!!
 cam asa arata camera dupa procesul de creativitate si distractie :)
 NU vreau brate!!!
Pupici la toti, sa va fie copiii sanatosei si sa va bucurati de ei. bucurati-va de viata , dragii mei, e doar una!