venerdì 2 ottobre 2015

cum reusesc sa-mi organizez timpul avind-o pe fitca de Andreusca :)

1. in primul rind ma salveaza masinile de spalat. Pina acum un an, spalam vesela cu miina, timp pierdut. Masina de spalat vesela usureaza viata nu numai a mea, dar si a tuturor membrilor familiei mele :), nu mai exista discutie pe tema " cine spala azi vesela!?"

2. pregatirea mincarii la mine nu ia mai mult de 10-15 min.  cum reusesc? foarte simplu, important e sa aveti o ghetarie incapatoare

  • in primul rind produse semifabricate, aluat, cartofi fri, legume inghetate, carne tocata, carne taiata
  • ceapa o curat imediat cind o cumpar si o tin in frigider in recipient de plastic, ideea am furato de la o emisiune americana.
  • cartofii ii cumparam cite 8-10 kg, si ... aici il pun la lucru pe Marcel, mi-i curata si-i taie, dupa le da o opareala si le punem in pachete speciale pentru ghetarie, si la gheata. 
  • de cind sint in Italia, nu dezghet niciodata carnea. si nici nu o spal, asa m-au invatat aici , si stiti e o economie de timp foarte mare. Carnea o pun la foc, si cind da in clocot, arunc prima apa. Si dupa, pun la fiert si adug toate ingredientele. Simplu nu? nu mai trebuie sa stau la bucatarie si sa string spuma :)
  • toate recetele mele sint usor de pragatit si fara sa fie nevoie sa stau la bucatarie sa le pazesc
  • cuptorusul! e un salvatimp extraordinar. Aproape toate mincarurile eu le fac la cuptor. plusul cel mai mare, este ca toate ingredientele se pun deodata, se acopera cu aluminiu pentru copturi, pui la foc, si ai uitat pe 40-50 min . de bucatarie.
  • noi mincam intotdeauna la aceeasi ora, in asa fel e usor sa-mi organizez timpul dinainte pentru a pregati mincarea.
  • piinea o cumpar o data in saptamina si la fel in gheata. cind o dezgheti in microunde, e ca numai ce scoasa din cuptor :)





3. Implic familia la curatenia in casa. Sveta stie simbata e ziua cind ea spala podeaua, Marcel stringe cu aspiratorul cind eu ies cu fitca afara, asa prindem doi iepuri :)

  • cel mai usor e sa mentii curatenia, decit sa faci in fiecare saptamina generala.eu tin tot de ce am nevoie cit la mai indemina posibil
  • vesela murdara o pun in masina imediat, asa la bucatarie e curat intotdeauna
  • in baie e mult mai usor sa treci cu peria cind ma spal pe dinti:) decit sa-mi fac timp aparte pentru curatenia in baie
  • podeaua o spal pe camere aparte, asa reusesc sa spal toata casa zilnic, sau peste o zi, fara sa o las pe Andreusca. timpul cit spal o camera nu dovedeste sa se plictiseasca si sa ma caute :)

4. Hainele murdare - aici, inca mai lupt. asa si nu reusesc sa-i invat, nici pe unul , nici pe altul sa le puna in cos :)! dar, mergem inainte. aici tot, fiecare are rolul lui:) cind e cald si bine le intind eu, cind vine frigul, Marcel. Dar le string eu! si le aranjez tot eu, Svetulea , le pune la loc.

5. Eu nu iubesc sa calc! Asa m-am invatat sa nu am nevoie de calcat. hainele spalate le scot din masina imediat , daca le lasi se botesc :), imediat le scutur bine si le string ca pentru a le pune in dulap, asa nu se botesc, cind le intind, le mai scutur odata. Inca un secret, puneti hainele pe umeras in baie inainte sa faceti dus, aburul le indreapta. Ei bine, nici unul din aceste trucuri nu merge cu pantalonii la dunga a iubirii mele:), dar aici , sint o femeie norocoasa! Marcel i-si calca singur pantalonii.

6. Absolut tot fac impreuna cu Andreusca, ea doarme, dorm si eu, ea se joaca si nu are nevoie de mine, repejor aranjez putin prin casa, eu fac mincarea, ea numaidecit ma ajuta :)






Si plus cind fac mincare, ii dau numaidecit ceva si ei sa o tin ocupata, o bucatica de aluat, un castravete, o cratita , capace, lingura de lemn... asa se distreaza si ea.

7. Cumparaturile le fac odata pe saptamina, de obicei cind Marcel are ziua libera, asa prind iarasi doi iepuri de-odata :), i-mi este mai usor sa fac cumparaturile, Marcel are grija de Andreea plus evit sa fug fiecare zi la magazin.

8. si sigur principalul, orice as face, este numai daca i-mi permite Andreusca! cind avem un copil mic in casa, principala noastra ocupatie este copilul! daca trebuie sa las lucrul pe jumatate facut, o fac, se termina si mai tirziu, nu fuge , nu?, sau rog ajutorul Lui Marcel si a Svetulei.

 Masuram pantofii :)








Sanatate tuturor, celor mici si celor mari. Bucurati-va de viata dragii mei, e doar una!